کتاب ها

Books

اشعار

poetry

صوت ها

audios

ویدئوها

videos

بیوگرافی

متولد 1361، بجنورد.
مجموعه‌های منتشرشده: «روزهای
مصرف‌شده»، «جمعیتی از استخوان»

رز ابری

ای رز ابری
رویش دوباره‌ات مبارک
چگونه از شکاف مردگی باز شکفته‌ای؟
وقتی گریه از بطن می‌روید
چگونه در مصاف مرگ، میلادِ تازه‌ای؟ 

در آن کوچه‌ی مکدر
برگ‌های ریخته‌ات را به پرواز درآور

ای رز نهفته در ابرها
کدامین پاکبان 
ایستادگی خیست را 
جاروب می‌کند؟

تا باز‌وبسته‌شدن گلبرگ‌ها
تا بازگشت نوزاد پروانه به برگی که منتشر می‌شود.

ای رز پژمرده!
بوی برگ‌ها، 
دستان سبز باغچه ممنوعند
و انگشت‌های ما که همدست رویشی دوباره بود.
 
فقط قندیل‌ها 
برگ به برگ
ایستاده می‌ریزند

در آن خش‌خش موزون 
پشت ساقه‌ی پنهانی، 
پشت دو ساقه قائم‌به‌ذات
قندیل‌ها
و شبنم‌ها
بر پوست و رنگ و انحنایت
 میراث‌دار باغچه‌اند!
روییدگی دوباره‌ات مبارک!

سمیه امینی راد