کتاب ها

Books

اشعار

poetry

صوت ها

audios

ویدئوها

videos

بیوگرافی

متولد 1367، بوشهر، ساکن تهران

از نخلستان که عبور کردی 

...

از نخلستان که عبور کردی 
دخترانِ تشباد به استقبالت می‌آیند 
با زنبیل‌هایی پر از لبخند خورشید 
و خنده‌های دزدانه 
البته که مهمان حبیب خداست 
اما جاشوها 
هر غروب 
با گرگورهای خالی 
و دل‌هایی پر از امید 
از دریا باز می‌گردند  

سفره‌هایشان پر از شرجی‌ست 
خلیج از صید شاید 
اما از ترانه خالی نمی‌شود 
و بندر شبانه با کل و شپ در کوچه‌های جفره  می‌رقصد. 

پی‌نوشت:
تشباد: باد گرمی ‌که در فصول گرم سال در جنوب می‌وزد 
جفره محله‌ای است در بندر بوشهر، در مجاورت دریا که شغل اکثر ساکنین آن از دیرباز دریانوردی و صیادی بوده است.
 

مسلم صداقت