کتاب ها

Books

اشعار

poetry

صوت ها

audios

ویدئوها

videos

بیوگرافی

متولد 1352، بوشهر

می‌تواند سرخ‌پوستی باشد

...

می‌تواند
سرخ‌پوستی باشد
با گیس‌های بافته و 
پرهای عقاب بر سر
با چشمانی که هم‌چون تیرهای آپاچی
قلبم را بدرد

می‌تواند
از سرزمین یخ و برف باشد
با دو دریای نیلی بر صورت
و موهایی که رشک آفتاب است 

می‌تواند 
سیه‌چرده‌ای از آفریقا باشد
که لبخند ملیح و
دندان‌های هم‌چون الماسش را 
باید از کاوشگران پنهان کرد

آه
به دورها چشم دوخته‌ام
در پهنه‌ای رازآلود می‌جویمش
چنان پلنگی 
که ماه را ...
 

حسین علی‌اکبری هره‌دشت علی‌اکبری هره‌دشت