شماره دوازدهم وزن دنیا منتشر شد


شماره دوازدهم وزن دنیا منتشر شد

تاریخ نقد شعر مدرن در ایران سوژه‌ی شماره جدید وزن‌دنیا

شماره‌ی‌ دوازدهم مجله‌ی‌ «وزن دنیا»؛ رسانه‌ شعر ایران، با تیتر یک «جنگل شوکران‌ها» بازخوانی تاریخ نقد شعر مدرن در ایران منتشرشد.

در این شماره‌‌ی وزن دنیا می‌توانیم از شاعران استان‌های تهران، آذربايجان‌غربى، البرز، ايلام، خوزستان و سمنان شعر بخوانیم. علاوه بر این، دو بخش «هم‌زبانان» و «کارگاه وزن دنیا»، بخش اول بازتاب‌دهنده‌ی شعرِ شاعران فارسی‌زبانی از کشورهای افغانستان، تاجیکستان و هندوستان و بخش دوم، منعکس‌کننده شعرهای ارسالی خوانندگان وزن دنیاست.

بخش «هوای تازه» در معرفی شاعران برگزیده‌ی هر شماره در دو بخش کلاسیک و آزاد، نقد و بررسی کوتاهی داشته بر اشعار رامین مظهر برگزیده‌ی بخش کلاسیک اهل کابل افغانستان و روح‌الله آبسالان شاعر برگزیده‌ی بخش آزاد از استان ایلام.

در بخش «تعریف و تبصره» این شماره‌، پرونده‌ای می‌خوانید درباره‌ی تاریخ نقد شعر مدرن در ایران از مشروطه تا امروز.از نویسندگان این پرونده می‌توان به حورا یاوری، میلاد کامیابیان،‌ فرزام حسینی و صابر محمدی اشاره کرد.
همچنین وزن‌دنیا در میزگردی با حضور علی باباچاهی، عنایت سمیعی، کامیار عابدی، علیرضا بهنام و علی مسعودی‌نیا به نقد شعر مدرن ایران از آغاز تا امروز پرداخته است.

در بخش صندوق پستی این شماره دو یادداشت در مورد دو شاعر درگذشته می‌خوانیم، یادداشتی از مهدی خطیبی با عنوان «راوی آب‌های خسته» با یادی از محمود کیانوش و خدماتش به ادبیات و همچنین یادداشتی از علیرضا بهرامی با عنوان «فریاد درد مشترک» درباره‌ی علی نجفی برنده‌ی جایزه‌ی شعر خبرنگاران.

شماره‌ی دوازدهم «وزن دنیا»، در ۲۰۸ صفحه و به قیمت ٥٠ هزار تومان از امروز در کتاب‌فروشی‌ها و کیوسک‌های مطبوعاتی معتبر در دسترس مخاطبان شعر است و علاقه‌مندان می‌توانند برای آگاهی از مراکز خرید مجله به آدرس اینستاگرام و تلگرام مجله با عنوان @vaznedonya مراجعه و یا از سایت مجله www.vaznedonya.ir کسب آگاهی کنند.

مدیرمسئول و صاحب‌امتیاز «وزن دنیا» پوریا سوری و سردبیر آن علی مسعودی‌نیا است.

#شعربخوانیم 
#وزن_دنیا

1399/11/12