کتاب ها

Books

اشعار

poetry

صوت ها

audios

ویدئوها

videos

بیوگرافی

متولد ۱۳۲۲ٰٰ، پل سفید، درگذشته ی ۱۳۹۷.

مجموعه های منتشر شده: "پرنده هایت را دوست ندارم"، "پانتومیم زخم ها" و ...

کتیبه‌ی دیگر

همان
       آن قصه را، آن قصه‌ی دیرینه را، یک‌شب
                             شبی تا دیرگاهان خواندم و خواندم
و راز آن‌که بالا رفت از آن تخته سنگ و
                                                    راز آن را خواند
دوباره و سه‌باره از خود و از خویش پرسیدم.
***
چرا آن‌کس که بالا رفت زنجیرش سبک‌تر بود
چرا آن‌کس که زنجیرش سبک تر بود بالا رفت
چرا ما هم نرفتیم و نخواندیمش
یهودا و یهودآزادگان در کسوت زنجیریان
                                                بسیارها هستند
کسانی که برای تکه نانی، جرعه‌ی آبی
                                               منصبی، جاهی
یا برای آن‌که زنجیرش
                                   کمی، بندی سبک باشد،
تبار خویش را، حتّی،
                         به زندانبان بی پیر و پیام خویش
                                                       می بازند
***
چرا آن مرد زنجیرش سبک تر بود،
هلا ! بوی خیانت می‌دهد این کار
هلا ! یک... دو... سه دیگر بار.

سیروس مشفقی