کتاب ها

Books

اشعار

poetry

صوت ها

audios

ویدئوها

videos

بیوگرافی

متولد 1366، تهران. مجموعه‌های منتشرشده: 
«شبان سرزمین‌هایِ زخم»،
«عبدالقادری از جنگل آمده بود» و...

زار


زمان زاد و کلاغ پر
و گفت:
در زوزه‌های زحل
از تلاطمِ سه خلسه در حرارتِ سنگ
سبز می‌شود دو زن­خدای ماه
و بعد، 
رعد

مکان: زمان
و گفت:
ماهِ مرده روی خیمه‌ها اگر نبود
سیگارِ عقلِ روشنِ ایزدِ هم­پایه
رویا که نیست زال
اختلافِ بی‌جهت میانِ بادِ مختلف
سه تاک و انسجامِ تلخِ نارون
و ماه، ماه

ماهِ خفته روی خیمه‌ها اگر نبود
فرّه‌های دشتِ تمشیه
نسخه‌های قلبِ مام و درد و نان
گفت­وگوی شاخه‌های کین به مهر
برقص و با قبیله‌ات بساز
که یل، یله
طرازِ نیمروزِ بی‌کلاهِ آفتاب
نردِ گنجِ بی‌خرابِ اژدها
و باد
وَزَم  وَزَم  وَزَم  وَزَم
کِشَم به بُرزِ شومِ حاشیه، خزه
الان / اران
که هم هوا
و هم همه همه همه

زمان زاد و کلاغ پر
سه تن هزار سر
که هم خدای آب را به دشتِ خشک
و هم خدای خشک را به دشتِ آب آفرید
برای کی؟
همه همه همه
بچه‌زالِ خشکِ آبشارِ دجله
سامِ قومِ صابئه

سگ را بگو که برّه بزاید
گوساله سامری‌ست
تو گرگ را بوسیده‌ای؟
پیله‌های نسخه‌های رنگ‌رنگ
پَرَش پَری
و رود، آب
زحل چرا چرا کند؟
آژیرِ مدرنِ قدرتِ رویا که نیست زال
بکش به ابتدای انتهاش پَر!
به آسمان
بسیطِ بی‌علف
حفظِ بی‌حفاظِ حافظه
چرا چرا چرا کند؟!
فراز کن دری که دار می‌شود!
اختلافِ بی‌جهت میانِ واج‌های مختلف
مکان / زمان
ماهِ نیمه روی خیمه‌ها اگر نبود

سهند آقایی