شعرها

صوت ها

ویدئوها

کتاب ها

خراب

 

آن‌طور که این تصاویر خیره‌اند به یک‌دیگر،
اشیا همین‌طور به هم زل نمی‌زنند
آشفته و گیج و گنگ
این تنها خاصیت گل‌های قالی نیست 
که شکل معیوبی گرفته‌اند به خود.
و این‌گونه است که جمعه یا شنبه     با بیابان‌های اطرافشان
پیش از لمس تجربه‌ای حیاتی 
و تنها در محو یک نام 
حمل می‌شود به خرابه‌ای دیگر.

پیش از این هم طوفان بوده‌ست
همیشه چشمی از حجم ناغافل  بیرون زده‌ست از حدقه
ریخته‌اند از در و دیوار درون کتاب 
فصل یک دست بریده می‌سوزد هنوز
و این در خواب نیست، 
واقعیت محضست که درخت
پشت و روی هر صفحه‌ی صورتی را به شاخه‌اش آویخت،
صدای پا در حصار پیچید
و زن از کودکش در انتهای جمله جدا شد.
نه این خوب نیست
مخصوصاً برای من که دست‌های کم‌تری دارم،
و آینده در سیاهی مردمک‌هایم نمی‌جنبد.
 

با صدای شاعر بشنوید

مهدی صمدانی

تک نگاری

شعرها

سیمای تاکستان‌ها

سیمای تاکستان‌ها

غلامحسین چهکندی‌نژاد

نجوا در باد

نجوا در باد

اقبال معتضدی

با تلویزیون

با تلویزیون

مریم فرجی

این روزا ...

این روزا ...

سیمین چایچی