کتاب ها

Books

اشعار

poetry

صوت ها

audios

ویدئوها

videos

بیوگرافی

متولد 1329، لنگرود (ساکن تهران). مجموعه‌های منتشرشده: «قصیده‌ی لبخند چاک‌چاک»، «خاکستر و بانو»، «نت‌هایی برای بلبل چوبی» و...

سربازان مرده

سربازان مرده
نه به عابران شلیک می‌کنند
نه به زیباترین ترانه‌ها گوش می‌سپارند.

تفنگ‌هایشان
مثل کودک مجروحی
مجاورشان خواب رفته است

باد بر زانو نشسته 
موی کوتاه سیاهشان را لمس می‌کند
و به یاد می‌آورد 
چگونه به باد می‌گرفت 
گیسوان بلندشان را
وقتی غرق می‌شدند 
در فرداهای درخشان.

محمد شمس لنگرودی