کتاب ها

Books

اشعار

poetry

صوت ها

audios

ویدئوها

videos

بیوگرافی

 حسن ملائی شاعر متولد سال ١٣٥١شهر تهران است.

مجموعه‌ی منتشر‌شده: «داستان مستند
نمای نزدیک چشم‌های توست» 

قطره‌ی پنجم

بر آستان آسیمه‌ها چه می‌توانم کرد‌؟
وقتی عادت‌، برف ساکتی‌ست 
که آرام‌آرام بر اثاث خانه می‌نشیند
و تماس‌ها‌، داستان مصیبت‌ها و هیاهوی مشیّت‌هاست
بیاض کلام توست‌، که فراموش کرده‌ام

وقتی اشاره‌های مشئوم
حفره‌ی حریص خاک را نشان می‌دهند
پاروزنان میان کتاب‌ها و سیگارها
بیاض کلام توست که روشنم می‌کند

و چون رؤیای آدمی
به خرچنگ‌ها و عتاب‌های خاکستری ختم می‌شود
بیاض کلامت
مرا از یأس‌، به مستی آسیمه می‌رساند
و انگشت‌هام
رو به آفتاب آفاقت
جوانه می‌زند

حسن ملایی