شعرها

صوت ها

ویدئوها

کتاب ها

با پاهای استخوان‌ام در دهان سگ دویده

با پاهای استخوان‌ام در دهان سگ دویده
با چشم‌هام جویده زیر دندان کرم‌ 
-‌دو خیزران و دو نرگس
یکی‌ رقصان و یکی مست‌-
کو بلندم کنی از ریگ‌ریگ جان
بر رگ‌رگ بیابان بریده‌؟
از بدنم دریده با درنده‌ی باد
که می‌دود و
پنجه‌ی گرگش تیز
فرو در لاشه می‌رود 
چگونه بشناسی‌ام حالا‌؟
چگونه با نیم‌ام سنگ وُ نیم‌‌علف
به یک‌پاره گوشت در صورتم برسم‌؟ 
و دست‌هام که فرو ریخته‌اند و
ماران خوابیده بر گنج مرگ‌اند 
چگونه وزن کنند سنگینِ خاک را‌؟
از شکاف گشاده‌ی لب‌ها
چه آوازها نرویاندیم
وقتی مردگان چاله می‌کندند در گودِ گلو و 
بذر کلمه برچیدند با ناخن 
با قوت بازوانِ درخت 
کمر‌ راست کردیم و 
ساقه‌ی لاغرِ ساق شکستیم 
به یاد بیاور مرا
در نطفه‌ی تابستان‌، بارور
در تموز‌سالی که الماس آفتاب بر گردنم بود و
نفس با پاکدامنیِ زمین می‌زدم
به یاد بیاور مرا و
نگینِ یشم درآور از پرتوِ نگاهم کم‌سو.

نگین فرهود

شعرها

ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد

ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد

فروغ فرخزاد

بریده در هیجان نامحدود پا بریده‌تر موهایی بود

بریده در هیجان نامحدود پا بریده‌تر موهایی بود

جلیل الیاسی

مگس

مگس

علیرضا آبیز

بمب

بمب

بکتاش آبتین

ویدئو