دیدار و گفت‌وگو با مسعود خیام


دیدار و گفت‌وگو با مسعود خیام

به گزارش ایسنا، یکصدوپنجاه‌ونهمین جلسه از سلسله نشست‌های صبح پنجشنبه مجله «بخارا» با موضوع دیدار و گفت‌وگو با مسعود خیام، نویسنده و پژوهشگر و به مناسبت انتشار کتاب سه‌جلدی «شاهنامه به نثر برای جوانان» که توسط انتشارات نگاه منتشر شده است با حضور سیروس علی‌نژاد، پری‌یوش گنجی و پریسا سیمین‌مهر، ساعت ۹ صبح پنجشنبه (۲۰ تیرماه ۱۳۹۸) در خانه گفتمان شهر (وارطان) (واقع در میدان فلسطین، خیابان طالقانی غربی، پلاک ۵۱۴) برگزار می‌شود.

در این جلسه دیدار، مسعود خیام با بیان تجربیات کار بر روی «شاهنامه» به پرسش‌های حاضران پاسخ می‌دهد و پریسا سیمین‌مهر قطعاتی از «شاهنامه» را نقالی می‌کند.

در معرفی این نویسنده و پژوهشگر عنوان شده است: مسعود خیام برکشیده یک خانواده فرهنگی است که پدر ومادرش هر دو پزشک و استاد دانشگاه بودند. رشته تحصیلی خودش مهندسی هواوفضا بوده و از سال‌های جوانی و دانشجویی به ادبیات فارسی علاقه‌مند بوده است. مقالات متعددی از او  در نشریات ادبی منتشر شده است. از کتاب‌های خیام می‌توان به «گلستان سعدی برای نوجوانان»، «قفس شطرنج»، «باغ جهانی»، «تاملات اینترنتی» و «نیم‌نگاه از ارسطو تا هایزنبرگ» اشاره کرد. او با قصه «شاهنامه» از کودکی و نوجوانی آشنا می‌شود و دغدغه آشنایی نوجوانان و جوانان با «شاهنامه» همواره با او بوده است. خیام در طول چند سال موفق شده است «شاهنامه» را به نثر برای مخاطبان جوان منتشر کند..

منبع : ایسنا
 

1398/4/17