کتاب ها

Books

اشعار

poetry

صوت ها

audios

ویدئوها

videos

بیوگرافی

متولد 1325، بوشهر.
مجموعه‌ی منتشر شده: «جاده تا آن‌جا که ایستاده‌ای می‌آید»

 

ای زنی که

ای زنی که 
              در خواب‌های تو 
  خرگوش‌ها 
                  همه سفیدند 
به فکر کفش‌های سیاهم 
از دریا 
           بر‌که می‌گردم اگر 
           بیدار بمانی 
صدای رعد، 
                  بوی افق 
                             و کمی ماهی 
کافی‌ست که 
                 در دسترس آتش 
                                           دور 
ولی روشن 
               که می‌شود 
در را 
         باد هم 
                  به هم 
                            می‌کوبد 
مورچه‌ها 
              از دیوار 
دیوارها از خانه 
و خانه‌ها از کوچه 
بالا به‌قدری که 
                      خورشید 
به شکلی 
پیش تو 
            می‌آیند که 
همه را خرگوش سفیدی
کنار من که کفشم
                       در تاقچه پنهان است 
کسی 
         غیر خودت 
                                 نبیند‌...

ابوالقاسم ایرانی