شعرها

صوت ها

ویدئوها

کتاب ها

استعلا

وَرای من و
همچنان برایم باش.
خدای مُرده‌ی من باش در کوچه‌ی محمدی
سَرِش یه دَکه هست که بپیچ و بیا بالا،
بِرس به استعلا،
به وَرای من برس­، بیا بالا.
زنگ نزن، همسایه‌­ها بَلدَن.
زنگ نزن، همسایه­‌ها جَسدَن.
زنگ نزن، کمالِ مطلوبِ همسایه‌ها، بَستر.
زنگ نزن، کمالِ مطلوبِ زنگ‌زدن، مصدر.
زنگ نزن، توصیفش کن:
همسایه‌های فضول
همسایه‌های خجول
همسایه‌­های گاگول
همسایه استعاره‌­ای مرده‌ست.
به کاسبِ محل بگو دویست گرم تخمه
به کاسبِ محل بگو یک شاخه ساقه‌طلایی،
یک­ جلد کلام‌­الله
به کاسبِ محل بگو پلنگ‌­ها کجای یخچالَن؟
و صیغه‌ی یخچال جاری شد میان دو پاکتْ شیر
-در برکه­‌ی ترازو-
لطفاً یک قالبِ پنیر!
و تأکید­ کن دویست گرم تخمه
تأکید نکن، توصیف کن:
عجب سَری چه دُمی عجب پایی!
از چُرتکه استعاره بساز.
چراغ‌­قوه‌ها رو ماست
حواسِ جمع به سمتِ ما پَرته
حواسِ پرت سرِ جمع را می‌دهد بر باد.
با رگِ پای برجسته
با دوربینِ مدار­بسته
وَرای من و همچنان برایم باش؛
با شانه‌ی شیرین­‌تر از عسل
بپیچ و بِپَر تو
خدای مرده‌­ی من باش
با دامنی که چین‌خورده
بپرس 
کجای انتزاع پنهانم؟
اتاق رو بلدی
وگرنه می‌­پرسی 
کجای وَرای همسایه­‌هات سیالی؟
سیاره‌­ای که دارم برات می­‌سازم کو؟
و اقمار مصنوعی­؟
مخابره‌­ام کن
به ماهیتی که درونم از آنِ من است
و برای منی که واقعی هستم -اگرچه واقعیت نیست- جاری­‌ست
کجاست دویست گرم تخمه؟
در خاکِ سینه‌­ی مریخی­‌ام بریز و 
کِشتم کن.
این صحنه را بساز!
این صحنه را با خاکِ مریخی‌­ام بساز!
بگو کجاست دویست گرم تخمه؟
دفنم کن
طوری که بیشتر
شبیه سابِقت شده باشی
خدای مرده­‌ی من باش.

داوود بیات

تک نگاری

شعرها

من با تمام دخترانی که در خواب دیدی فرق دارم نه؟

من با تمام دخترانی که در خواب دیدی فرق دارم نه؟

تمنا مهرزاد

یا زخم زبان بر سر قلبم نگذارید 

یا زخم زبان بر سر قلبم نگذارید 

علیرضا میرزاخانی

ترس شب

ترس شب

رضا محمودی‌حنارود

به صورت رشد‌نیافته

به صورت رشد‌نیافته

فرخنده حاجی زاده