کتاب ها

Books

اشعار

poetry

صوت ها

audios

ویدئوها

videos

بیوگرافی

متولد 1381، رشت.

چکامه اناهید


لنفت روان بود
دیوار تا دیوار سرخ
دستان آهنینم را فشردی
سرد بود
ناله‌هایت شرحه شرحه
در لاله‌هایم خفه شد.
و آموزش زبانی جدید
چه سخت در آن «یکشنبه‌ی فراموش‌شدنی» می‌نمود

بیمارستان دور بود

و ماشین‌ها شتاب می‌گرفتند
به‌سان مورچه‌های مردار بر دوش
طوطی‌وار لالایی شدم تا چشم نگذاری
ترسیده بودی و ترسیده بودم
دستانم بی هنگام لرزیدند
محکم‌تر فشردمت به کنج سینه‌ام
و تو را بر بال پرنده‌ای نشاندم که به او قول داده بودم
ضربان متناوب نوک زدنش را بشمارم
چشمانت مرا یافت 
که پاره‌ای بیش از کالبدم نبود
و وقتی دروغ‌هایم را بخشیدی 
مرا به باد بسپار.‌ یا در زیباترین زیرسیگاری خاکم کن

صدرا یوسف زاده