کتاب ها

Books

اشعار

poetry

صوت ها

audios

ویدئوها

videos

بیوگرافی

زنِ غمگینِ شعرم در سرش شوری نمی‌افتد

زنِ غمگینِ شعرم در سرش شوری نمی‌افتد
غریبانه به پای مردِ مغروری نمی‌افتد
همه‌ی زیبایی‌اش را صرف تنهاییِ خود کرده
نگاهش هم در آیینه به منظوری نمی‌افتد
بپرس از هیزیِ چشمان صیادان دریا که 
چرا این ماهیِ زخمی ‌به هر توری نمی‌افتد
زنی که حرف دارد را فقط باید تماشا کرد
که این فانوسِ روشن، گیرِ هر کوری نمی‌افتد
سکوتش را فقط از رنگ‌و‌رویش می‌شود فهمید
شبی که در نگاه خیره‌اش نوری نمی‌افتد
که هی کوتاه و هی کوتاه‌تر، آری! جنون یعنی:
میان قیچی و موهای او دوری نمی‌افتد!
زنی هر شب نمی‌بیند، زنی هر شب نمی‌گرید 
زنی هر شب نمی‌میرد، لبِ گوری نمی‌افتد
نمی‌گوید، نمی‌خندد، نمی‌خواند، نمی‌رقصد
و روی تخت، مست از خواب انگوری نمی‌افتد!
همیشه یک نفر جای تمام شهر غمگین است؛
زنی تنها که دیگر در سرش شوری نمی‌افتد! 

امیر توکلی