کتاب ها

Books

اشعار

poetry

صوت ها

audios

ویدئوها

videos

بیوگرافی

متولد ۱۳۵۸، قم. مجموعه‌های منتشرشده: «گنجشک‌های پاییز»، «بارانِ پس از برف»،
«لیلی آذر»

ز خانقاه برون آ، دل هوایی من

ز خانقاه برون آ، دل هوایی من
مباش این همه پاسوز پارسایی من
به جست‌وجوی خود از غزنه تا سرخس، برقص
مباش بنده‌ی دربارها، سنایی من
زمان، زمانه‌ی تکریم ژاژخایان است
دُژم مباش خراسان! ز بی‌نوایی من
تو ای شناگر استخر اگر حریف منی
بیا به پهنه‌ی دریای آشنایی من
ببین که تاجر الماس و یشم و ابریشم
سپرده کشتی خود را به ناخدایی من
نگرد گرد خودت بی‌وفا! نمی‌یابی
در این جهان صنمی را به با‌وفایی من
چه غم که حرف شما را کسی نمی‌فهمد
نقوش درهم اسلیمی و ختایی من
دریغ! پیشکش آورده قند، آن دستی
که زهر ریخته در استکان چایی من
درشت گویی این شعر تازه را بگذار
به پای درد دل من، نه خودستایی من
 

اعظم سعادتمند