کتاب ها

Books

اشعار

poetry

صوت ها

audios

ویدئوها

videos

بیوگرافی

متولد : 10 فروردین 1362
ایمیل :
تحصیلات: دکترای علوم ارتباطات اجتماعی– دانشگاه علوم و تحقیقات
روزنامه نگار، شاعر و نویسنده، ایده پرداز، استراتژیست رسانه ای، مدیر تبلیغات و برندینگ

  • مدیر مسئول انتشارات وزن دنیا
  • صاحب امتیاز و مدیرمسئول ماهنامه بین المللی ادبی وزن دنیا     [97 - تاکنون]
  • صاحب امتیاز و مدیرمسئول دوهفته نامه فرهنگی و سیاسی روبه رو      [94 - 98]
  • مدیر اجرایی کنسرت نمایش «سی» به خوانندگی همایون شجریان در کاخ سعدآباد [96]
  • ترانه سرای قطعات آلبوم «ایران من» به خوانندگی همایون شجریان و آهنگسازی سهراب پورناظری
  • ترانه سرای قطعه «مسافر» به خوانندگی مژگان شجریان در یادبود استاد محمدرضا شجریان
  • شاعر قطعه «سووشون» به خوانندگی همایون شجریان و آهنگسازی تهمورس پورناظری در همدردی با واقعه تروریستی دانشگاه کابل
  • مدیر تولید فیلم سینمایی «19» به کارگردانی منیژه حکمت، فیلم «ملخ» به کارگردانی فائزه عزیزخانی
  • مجری طرح فیلم مستند «خانه ی گلستان» به کارگردانی بهمن کیارستمی، «تهران به روایت سیمین» به کارگردانی هادی آفریده، «لاله زار نو» به کارگردانی مهدی باقری
  • سرمایه گذار فیلم سینمایی «بندربند» به کارگردانی و تهیه کنندگی منیژه حکمت
  • مبتکر و مجری طرح ملی کاشی ماندگار در سازمان میراث فرهنگی [96]
  • صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه خبری شبکه علمی ایران       [96- تاکنون]
  • داور جایزه های ادبی خبرنگاران، اردیبهشت، جم و...
ظلم، چاقوی تیز آخته‌ای‌ست روی مردم کشیده کبّاده

ظلم، چاقوی تیز آخته‌ای‌ست روی مردم کشیده کبّاده
سگ هاری که خورده خون از بس، پاره‌کرده‌ست چرم قلاده
طرف ظلم راه معلوم است! طرف مردمانِ سوخته نیز
تو کجایی در این میانه رفیق! بنده‌ی ظلم یا که آزاده!
ما به‌دنبال زندگی بودیم پیِ آرامشی بدون‌ هراس
زندگی را همیشه می‌دیدیم مثل یک میهمانی ساده
زندگی سیب کال کرمویی، روی یک شاخه‌ی تکیده نبود
سینه‌اش سرخ بود دلدارم رنگِ رویش ولی پریده نبود
چندتا تیله توی مشتش بود خواست دنیا قشنگ‌تر بشود
توی رنگین‌کمان رؤیایش آرزویی به‌جز سپیده نبود
در خیابان به‌سمت آزادی مرگشان مشت‌های او را کشت
مشت‌هایش که باز شد دیدند حرفی از عقده و عقیده نبود
بافتم گیس‌های خیسش را با غم و خون به تار‌و پود تنم
شعر خون‌خواه اوست این‌که چرا غزل عمر او قصیده نبود
تیله‌ی خونیه غمو چه کُنُم زخم ناسورِ ماتمو چه کُنُم
شجریان نشِسته توی گلوم که بُخونوم زمانِ بیداده
تو کجایی در این میانه رفیق، سمت داغ و درفش و دار و درو؟
سمت کابوس‌های بی‌صورت! طرف گورهای آماده!
سمت ما گرچه دست‌ها بسته‌ست گرچه دل‌ها شکسته و خسته‌ست
ولی انگار عشق، اکسیری شکل همبستگی فرستاده
طرف ما امید زمزمه‌ای‌ست که نه خاموش می‌شود نه خفه
طرف مردمی که سوخته‌اند طرف سروهای افتاده
توی هر مشت چندتا تیله‌ست، توی هر سینه چندخط آواز
جای هر سرو جنگلی پیداست در افق‌های دورافتاده

پوریا سوری