وزن دنیا به دهه هفتاد رسید


وزن دنیا به دهه هفتاد رسید

شماره‌ هفدهم‌ ماهنامه‌ی‌ «وزن دنیا» با تیتر «طلا یا مس» مروری است بر جریان شعر دهه‌ی هفتاد، سه دهه بعد از ظهور آن و همچنین پرونده‌ای در مورد کارنامه‌ی شعری نوذر پرنگ.
 
در این شماره‌‌ی وزن دنیا می‌توانیم از شاعران استان‌های تهران، اردبیل، اصفهان،چهار محال و بختیاری، خراسان شمالی و کردستان شعربخوانیم.
 
علاوه بر شعر این استان‌ها، بخش ویژه‌ی این شماره بازتاب‌دهنده‌ی شعرِ شاعران افغانستان است و بخش کارگاه وزن دنیا، منعکس‌کننده شعر مخاطبین وزن دنیاست.
 
در بخش «تعریف و تبصره»ی این شماره‌ پرونده‌ای درباره‌‌ی جریان شعر دهه‌ی هفتاد می‌خوانیم.
از نویسندگان این پرونده می‌توان به مهرداد خدیر، محمد آزرم، امیر احمدی آریان، یزدان سلحشور، لادن نیکنام، سیدفرزام حسینی و سهند آدم‌عارف اشاره کرد.
 
همچنین در این بخش وزن‌دنیا در میزگردی با حضور عنایت سمیعی، حافظ موسوی، مهرداد فلاح، رزا جمالی و شهریار خسروی بررسی انتقادی بر جریان‌های شعری دهه‌ی هفتاد داشته است.
 
بخش «یاد بعضی نفرات» این شماره‌ با تیتر «شب‌شکن آینه‌پوش» پرونده‌ای‌ست درباره‌ی کارنامه‌ی شعری نوذر پرنگ .
با نوشته‌هایی از  مهدی فرجی، سعید مزروعیان، عالیه‌یوسف‌فام، علی مسعودی‌نیا، پیمان طالبی و حسن علیشیری.
 
در بخش «صندوق پستی» نیز می‌خوانیم: «شاعری که در هیمالیا ناپدید شد» یادبودی برای مهری جعفری به قلم علیرضا بهنام.

سرمقاله‌ی این شماره‌ نیز با عنوان «با عدل به گذشته بنگر» توسط علی مسعودی‌نیا نوشته شده است.
 
شماره‌ی هفدهم «وزن دنیا»، در ١٨٨ صفحه و به قیمت ۶٠ هزار تومان از امروز در کتاب‌فروشی‌ها و کیوسک‌های مطبوعاتی معتبر در دسترس مخاطبان شعر است و علاقه‌مندان می‌توانند برای آگاهی از مراکز خرید مجله به آدرس اینستاگرام و تلگرام مجله با عنوان@vaznedonya مراجعه و یا از سایت مجله www.vaznedonya.ir کسب آگاهی کنند.
 
پوریا سوری صاحب‌امتیاز و مدیرمسئول و علی مسعودی‌نیا سردبیر وزن‌دنیا هستند.

1400/7/11