علی قنبری: سراغ آدم‌های تجربه‌گرا می‌روم؛


مستند علی باباچاهی به مرحله تدوین رسید


مستند علی باباچاهی به مرحله تدوین رسید

مستندسازی از زندگی‌نامه مشاهیر، مسیری است که سال‌ها پیش توسط مستندسازان آغاز شد. مستند "این بامداد خسته" برای احمد شاملو و "سرد سبز" برای فروغ فرخزاد تا "وقت خوب مصائب" برای احمدرضا احمدی، از جمله مستند‌های ساخته‌شده از زندگی شاعران معاصر است.

"علی قنبری" کارگردان و مستندساز، که مستند "سرهم‌بندی" از زندگی‌نامه "نادر مشایخی" را هم در کارنامه دارد؛ این‌بار سراغ "علی باباچاهی" از شاعران پسانیمایی رفته تا زندگی‌نامه او را تصویر کند.

این مستند، به تهیه‌کنندگی لیلی الیکایی، تصویربرداری مجتبی سعادت، دستیاری تدوین اکرم حیدری و کارگردانی و تدوین علی قنبری در مرحله پساتولید است.

علی قنبری در خصوص انتخاب علی باباچاهی برای ساخت مستند به وزن دنیا گفت: "من سراغ کسانی می‌روم که با آن‌ها نزدیکی داشته‌باشم. آدم‌های تجربه‌گرایی که شخصیت مهمی دارند اما چندان محبوب نیستند. من وقتی از این عزیزان مستندی می‌سازم، به‌نحوی است که انگار از خودم فیلم می‌سازم."

او هم‌چنین تاکید کرد: "اکثر مستندسازها سراغ سوژه‌های خاص می‌روند. مثلا کسی که سه سر دارد! اما این مسائل برای من اهمیتی ندارد."

تصویربرداری این مستند از ابتدای تابستان در بوشهر آغاز و در ابتدای پاییز، وارد مرحله دیگر، و تصویربرداری از "علی بابا‌چاهی" شد.

مستند در مرحله تدوین است و باید منتظر انتشار کار بود که به گفته علی قنبری، "نگاه او، چیزی است که در تدوین حاصل می‌شود".

1400/9/6