کتاب ها

Books

اشعار

poetry

صوت ها

audios

ویدئوها

videos

بیوگرافی

متولد 10 اسفند 1307 در مشهد

درگذشته‌ی 4 شهریور 1369 در تهران

متخلص به م.امید

شاعری:

در سال 1330، مجموعه "ارغنون" به عنوان اولین مجموعه شعر او منتشر شد. او تا سال 1368 و آخرین مجموعه‌اش بالغ بر ده کتاب منتشر کرد که به عقیده منتقدان شعر زمستان او که در مجموعه "زمستان" هم به چاپ رسیده‌است مهم‌ترین شعر اوست.

تا جنون فاصله ای نیست از اینجا که منم

نشین با من ، با من منشین
تو چه دانی که چه افسونگر و بی پا و سرم؟

تو چه دانی که پس هر نگه ساده ی من
چه جنونی ، چه نیازی ، چه غمی ست؟
یا نگاه تو ، که پر عصمت و ناز
بر من افتد ، چه عذاب و ستمی ست؟

دردم این نیست ولی
دردم این است که من بی تو دگر
از جهان دورم و بی خویشتنم

پوپکم ! آهوکم!
تا جنون فاصله ای نیست از اینجا که منم

مگرم سوی تو راهی باشد
چون فروغ نگهت
ورنه دیگر به چه کار آیم من
بی تو ؟ چون مرده ی چشم سیهت

منشین اما با من ، منشین
تکیه بر من مکن ، ای پرده ی طناز حریر
که شراری شده ام

پوپکم ! آهوکم!
گرگ هاری شده ام

مهدی اخوان ثالث