آیا آنکه در کوی الکل دست دراز میکند،
به ماه میرسد؟
یا تنها میرَصد از مکدر این جوی نیمهخشک
بعد از هزار عُق به گلو؟ [بیسویِ اندکِ رویت]
«نیم را میخواهم، نیمه را
که تو از نیمرخ زیباتری، ماهتر، مادرتر
و چون تری به گلو، میخواهمت
و چونتری به گلو، که میخواهمت
و تری [از قضیهی حمار تا زودتری که برسد] به گلو
میخواهمت
و به گلوله گفتم، تو به ماه نخواهی رسید ـ چون من ـ اما از تپانچه
شلیک میشوی»
آیا آنکه در کوی الکل
با دو انگشت اشاره
دستدرازی میکند
به ماه میرسد؟