کتاب ها

Books

اشعار

poetry

صوت ها

audios

ویدئوها

videos

بیوگرافی

پروین نگهداری شاعر متولد ١٣٣٧ در شهر شیراز است.

مجموعه منتشرشده: «می توانی حدس بزنی»

تاریک/تاریکخانه‌ام

تاریک/تاریکخانه‌ام
پر از نگاتیو عکس‌های سیاه/سفید
  نیمی‌ تمام‌رخ  
پیاده‌های شماره به گردن
در انفرادی خانه به خانه‌ی شط‌ـ‌رنج 
نیمی  ترنج
ماهی در هم 
اسلیمی‌های مشجر
باغ‌های پر از گل
در محاصره‌ی خار
بر  پود و تار دار. 
تاریک
تاریکخانه‌ام
پر از نگاتیوهای نور ندیده
پنجره‌های بی‌دست‌ـ‌گیره
دیوارهای نمور،
پر از شانه‌های خسته
از  بار گزاره‌های هم‌اکنون
در نشست‌های  سطل زباله. 
در من ظهور کنید
ای چشم‌های سطر به سطر
ای گوش‌های خانه به خانه 
ای  اسامی از بر 
نویدهای مکرر...
سرودهای قدیمی
بر زبان خیابان.
ای زنان نکته به نکته
مادران حکایت‌های مو به‌ مو
در من ظهور کنید
دلیل‌های آفتاب!
ای سپیدی چشمان انتظار!
 

پروین نگهداری