کتاب ها

Books

اشعار

poetry

صوت ها

audios

ویدئوها

videos

بیوگرافی

متولد ۱۳۲۷، سنندج.
مجموعه‌های منتشر‌شده:
«خنجری در زخم»، «نامناسیت» و ... 

بادبادک ها

هیچ بادبادکی نمی‌داند بی‌هوا
از هوا چه می‌کشم
این دست‌اندازهای هوایی
که‌ زمین را می‌لرزاند و پرنده‌ی دلم را آسوده‌ نمی‌گذارد
بی‌هواپیما مانده‌ است
چرا سکوتت را در بی‌تابیم پیچیده‌‌ای؟
من که‌ نخ پروازبودن خود را به دست‌های بی‌قرارت سپردم
تا بدانی قفس بی‌بالی  «ریگی به‌ کفش» ندارد
اکنون
دو بادبادک در امتداد شانه‌هایت می‌پرند
آسمان مرغ‌های آبی‌اش را دوست دارد.
اگر در گره‌ای ماندنی رهایشان کنی!

ایرج عبادی