کتاب ها

Books

اشعار

poetry

صوت ها

audios

ویدئوها

videos

بیوگرافی

متولد ۱۳۵۹، کرمانشاه، ساکن تهران.

اتفاقی سیاه

اتفاقی سیاه در پیش است 
خیزش ابرهای بی باران!
ابرهایی که بارور شده‌اند
در مسیر تکامل طغیان!

شورش گله‌ی اسب‌ها  در دشت
شورش گوسفند در آغل
شوش موریانه‌ها در مبل
شورش‌ لاک‌پشت! روی پل!

شورش یک پیاده‌روی مست
در هیاهوی هر شب تهران!
شورش تیترهای وهم‌آلود!
در دل روزنامه‌ی کیهان!

شورش مبهم مدرنیته 
زیر بالش(ت) مرد فرمالیست
شورش واژه‌ای  که باور داشت 
شعر امروز بیت‌محور نیست!

شورش انفرادی سلول
بر لبان کبود زندانی!
شورش مشت، شورش باتوم
اعتصاب غذای طولانی!
شورش دوربین روسی شب 
داخل کیف انگلیسی روز 
شورش یک کلاغ پیر که داشت
خبر از عهدنامه‌ای مرموز !

شورش پینه‌بسته‌ی کمونیسم
در تجلی قرن دربه‌دری
مرگ تدریجی مؤلف در 
ادبیات سرخ کارگری!

شورش هفت‌تپه لاغر
 جلوی هفت‌دره‌ی پروار
 بخشی از‌  انقلاب یک‌نفره
بر سر قیمت طنابِ دار!

شورش گازهای اشک‌آور
بر لب  مضحک دموکراسی
شورش صفحه‌ی گرامافون
بین فریادهای احساسی!

شورش مکتب کلاسیسیسم
در شب سنت وینسنت در برن!
ریشخند بد توتالیتر 
توی دوران سرد پست مدرن
شورش بعدهای ناهنجار
قصه‌ی شیزوفرنی اشیا
 حرکت وهم‌های  ناهمگون
 صرع‌های مداوم دنیا!

شورش شصت‌و‌هفت  چاقوی تیز
در متونی که شکل فلسفه بود
شورش قتل‌های بی امضا
که در آن ردپای  ملحفه بود!

چهارده روز شورش مخفی
چهارده ماه در سقوط گذشت!
چهارده سال ما نخوابیدیم
چهارده قرن با سکوت گذشت! 

بعد از این شورشی نخواهد شد
سال‌های تباه در پیش است
همه در انتظار طوفانند
اتفاقی سیاه در پیش است!

سهم‌ یک شورشی چه خواهد بود؟
اول قصه هی بد آوردن!
وسط قصه دستگیرشدن! 
آخر قصه خودکشی‌کردن!‌

پیمان سلیمانی