کتاب ها

Books

اشعار

poetry

صوت ها

audios

ویدئوها

videos

بیوگرافی

متولد ۱۳۴۷، فریدون‌کنار.

درگذشت۱۴۰۲، تهران.
مجموعه‌های منتشر‌شده:
«مخاطب اجباری»، «گزارش ناگزیری» و...

بندری

من از زنان شهری برگشته‌ام که وقت خداحافظی
برای غریبه‌های چند روز پیش هم
چقدر ساده
همین‌جوری
چند قطره‌ی معصومشان را می‌ریزند
و آن‌ها می‌خواهند این شهر را ترور کنند!

وقتی که باد می‌آید
هر بندری
زیباترین بندر جهان است
چطور بگویم که امواجِ به‌موقع
حال مرا چطور می‌کند
که برآمدن‌های به‌موقع
در لباس‌های رنگی
چطور می‌کند
(وقتی که باد می‌آید)
پس آیا در زمین فساد بزرگ کرده‌ام!؟
همین‌جوری!
اما من چیزی می‌دانم که شماها از آن بی‌خبرید
که هر روز را آغاز می‌کنید
با شیطانی که لعنتش می‌کنید هر روز 

هیچ بندری
زیباترین بندر جهان نیست
آن لحظات را کسی چه می‌داند چه ‌وقت می‌آید
از کجا       تا کجا می‌آید؟
گفته‌‌اند نسل ما عاشق نمی‌شود
آن‌ها چه می‌دانند
که من چه می‌کنم!
 

شمس آقاجانی