شعرها

صوت ها

ویدئوها

کتاب ها

آسمان همان آسمان است

آسمان همان آسمان است
اما انگار
ما را از چلواری خاک گرفته‌ی مادری 
در دامنه‌ی زاگرس
بریده‌اند
وصله زدند 
به ربدوشامبر اتوکشیده‌ی پیرمردی 
در اُتاوا 

پدر لانه‌ی آباواجدادی‌اش را فروخت به کلاغ‌ها
و ما قبل از پرواز 
مهاجرت را آموختیم 
به آسمانی دیگر
که آبی‌اش آبی‌تر باشد

ریشه‌ای از ما جا مانده است
خشکیده 
قند بر دهان می‌گذارد
و چای‌اش 
در فاصله‌ی زمین و هوا سرد می‌شود

با ما چه کرده‌اند
که دیگر هیچ فصل گرمی 
تن‌پوش آغوشمان نخواهد شد 
خاک سرد است 
ولی ما به گرمی خاطراتش چسبیده‌ایم 


ما را از سایه‌هایمان خواهید شناخت
سایه‌هایی کشیده که ابتدایش 
هنوز دستگیره‌ی در خانه را ول نکرده است.
 

نوید سیادت

شعرها

از آن آغاز... زخمِ دایه بر قُنداقه‌ام باقی‌ست

از آن آغاز... زخمِ دایه بر قُنداقه‌ام باقی‌ست

حامد ابراهیم پور

زیر سایه‌ی یک درخت

زیر سایه‌ی یک درخت

محمدباقر کلاهی اهری

باران‌ها

باران‌ها

محمد ویسی

نیمی که مرده  بر شانه‌های تو

نیمی که مرده  بر شانه‌های تو

یلدا منتظری