کتاب ها

Books

اشعار

poetry

صوت ها

audios

ویدئوها

videos

بیوگرافی

متولد 1356، ارومیه. 

برای سونا

                                                                برای سونا

لُغت کم می‌آوریم از حول‌‌وحوش حواشی مرتباً
کسی نوشته؛ ما،
                 تنها پیش یا پس چیزهایی هستیم
(شبیه آگهی‌ها و پاورقی‌ها لابد)

خوابی نمی‌برم از متن     خوابی نمی‌برم
غم‌شوره‌ای به جای نیمه‌‌ی رقصان
تنها خطوط چشم‌های تو مرئی‌ست
بخند هزار قرن بخوانم
       {...و لفظ‌های گم‌شده‌ی وِرد بر سینه‌ی بادی‌ست که تو می‌دانی
        می‌دانی و نمی‌دانی
       و متن با طلسم همین می‌وزد}
درشت می‌شود اندام روایت از کتیبه‌ی این سرزمین
تنها خطوط چشم‌های تو مرئی‌ست
و سطرهای رمان را آدم‌های زبان‌بریده می‌رانند
زبانِ آدم     یا     آدمِ زبان

لُغت کم می‌آوریم از حول‌و‌حوش حواشی مرتباً

بخند!
جهان هنوز منتشر نشده
تنها خطوط چشم‌های تو مرئی‌ست

محمد صبحدل