کتاب ها

Books

اشعار

poetry

صوت ها

audios

ویدئوها

videos

بیوگرافی

متولد 1347، اهواز. مجموعه‌های منتشر‌شده: «جمهور»، «مثل اروند از در مخفی»،
«در وضعیت کوانتوم» و...

با چند خواب نصفه‌نیمه

با چند خواب نصفه‌نیمه
که نمی‌توان هیولای بیسکویتی را ترساند
در اتاق خواب این کودک سرطانی.
در مرگ هیچ رازی نیست
همچنان که در پارک‌ها
آنان که دانه می‌دهند به کبوتران
جز که خسته شوند و بتوانند آرام بخوابند
هیچ رازی ندارند.
ما برای نیامدن این‌جاییم
و پوست که می‌اندازد جهان
بوی گریه‌های مرده‌ای قدیمی
با محبوبه‌های امروز صبح
رنگین کمانی می‌سازد از آمونیاک
که به رشد جهان‌های موازی کمک کند
اما به هیولایی که کودکان را دوست دارد
چه‌گونه می‌توان فهماند
که آن‌ها را تنها نوازش کند، نخورد؟
چه‌گونه می‌توان خود، راز بود
و از کتمان رازها سخن گفت؟

بهزاد خواجات