کتاب ها

Books

اشعار

poetry

صوت ها

audios

ویدئوها

videos

بیوگرافی

حسین جلال‌پور، شاعر، پژوهشگر و ویراستار ادبی متولد ۱۲ دی‌ماه ۱۳۵۵ در بندر گناوه بود که تحصیلات خود را تا مقطع دکترای ادبیات فارسی ادامه داد. او که مدرس و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان بود، دهم فروردین ماه سال ١٣٩٨در ۴۳ سالگی و در یک سانحه رانندگی در جاده جاشک خورموج واقع در استان بوشهر از دنیا رفت.  مجموعه غزل «کلاغِ بعد از باغ» و تصحیح «دیوان محمدخان دشتی» از زنده‌یاد جلال‌پور به یادگار مانده است. همچنین تصحیح دیوان خواجوی کرمانی او نیز در دست چاپ است.

دیوانه‌ی زنجیرهایم بود مردی که در من خواب خود را دید

دیوانه‌ی زنجیرهایم بود مردی که در من خواب خود را دید
مردی که در من راه را گم کرد آن‌سوی شب مهتاب خود را دید
مهتاب گفتم ماه من برگشت از پلّه‌های شعر بالا رفت
روی همین بیتی که می‌بینید تصویر در مرداب خود را دید
تصویرهای ماه در دستم با پلّه‌ها رفتیم بالاتر
آنی که در من راهی او بود آینده‌ی بی‌تاب خود را دید
[جنگل درون شاخه‌اش پوسید جوی حقیری در کنارش بود
دریا کنار برکه‌ای خشکید در خواب‌هایش آب خود را دید]
پشت قدم‌هایم خودم بودم روی قدم‌هایم خودم بودم
پیش از قدم‌هایم کسی ماندو با من خودِ نایاب خود را دید
یادت می‌آیم تا کنار در من می‌نشینم روبه‌رویم بود
عکسی که از من برنمی‌داری در جست‌وجویش قاب خود را دید
از پای بی‌راهم کسی آمد در پای بی‌راهم کسی برگشت
رؤیای من هی گیج می‌خورد و در دست‌هایش تاب خود را دید
روی تنم آهسته بالا رفت هی لیز خورد آرام تا پایین
چشمی که از من برنمی‌داری ماهی شد و قلّاب خود را دید
در کافه‌ای از خود جدا می‌شد یک تکّه سمت بعد راه افتاد
یک تکّه‌اش جا ماند تنها شد آن دورتر پرتاب خود را دید
رد ولیّ عصر غمگینی‌ست بین درختانی که می‌میرند
می‌رفت پای بی‌سرانجامی دریا شد و گرداب خود را دید
ما را بگیر ای شاخه‌ی محکم! حالا که جنگل در خودت داری
پیچید در خود غرق شد دریا در برکه و تالابْ خود را دید

حسین جلالپور