کتاب ها

Books

اشعار

poetry

صوت ها

audios

ویدئوها

videos

بیوگرافی

حسین جلال‌پور، شاعر، پژوهشگر و ویراستار ادبی متولد ۱۲ دی‌ماه ۱۳۵۵ در بندر گناوه بود که تحصیلات خود را تا مقطع دکترای ادبیات فارسی ادامه داد. او که مدرس و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان بود، دهم فروردین ماه سال ١٣٩٨در ۴۳ سالگی و در یک سانحه رانندگی در جاده جاشک خورموج واقع در استان بوشهر از دنیا رفت.  مجموعه غزل «کلاغِ بعد از باغ» و تصحیح «دیوان محمدخان دشتی» از زنده‌یاد جلال‌پور به یادگار مانده است. همچنین تصحیح دیوان خواجوی کرمانی او نیز در دست چاپ است.

این غزل را نوشتیم با هم این صدا را کشیدیم در خود

این غزل را نوشتیم با هم این صدا را کشیدیم در خود
بعد مثل دوتا حجم درهم «بعدها» را کشیدیم در خود
بعد یک حجم گسترده‌ای شد بعد دیوار شد نرده‌ای شد
بعد آرام روی زمین ریخت نرده‌ها را کشیدیم در خود
با تو می‌رفت آن ریل خوشبخت به من آشفتگی‌ها می‌آمد
با تو می‌رفت با من می‌آمد هر دو با را کشیدیم در خود
ما دوتا خواب آشفته بودیم هیچ چشمی نشد جایمان که
بسته بودند ما را به دنیا هیچ‌جا را کشیدیم در خود
ما دو تا جنگل سبز بودیم رشد دادند در ما قفس را
می‌رسیدیم به بال بسته هرکجا را کشیدیم در خود
تو تو را می‌شناسد همین‌که «قبل» می‌آید و می‌نشیند
تو می‌افتد به یاد تو وقتی ردپا را کشیدیم در خود
«تو حسینی؟» صدا دووور می‌شد «تو ندایی؟» صدا گریه می‌کرد
حلقه زد در هوا ایستاد و آن هوا را کشیدیم در خود
ما دو تا خواب بی‌رحم بودیم رختخواب من این‌جا تو این‌جا
رویمان را گرفتند آرام خواب‌ها را کشیدیم در خود
ما دوتا جنگل کور بودیم حسمان زیر هر برگ گم بود
ریشه‌هامان زد از آب بیرون ارّه‌ها را کشیدیم در خود
«بعد» را می‌توانم بفهمم سایه‌ای بود در سایه گم شد
درد می‌کرد «بعد از تو» دردِ بی‌دوا را کشیدیم در خود

حسین جلالپور