کتاب ها

Books

اشعار

poetry

صوت ها

audios

ویدئوها

videos

بیوگرافی

کاوه اکبری شاعر متولد ۱۳۶۶ اهل کرمانشاه است.

چه‌گوارا

چه‌گوارا
اسم خوبی‌ست اگر در سرزمینم
با این نام به دنیا می‌آمدم
نیمی از زنان جهان
برایم سیگار برگ پست می‌کردند 
و نیمی دیگر
عکسم را با همان سیگار
در اتاق‌هاشان می‌گذاشتند
تا وقتی با همسرانشان معاشقه دارند
مرا به فکر وادارد
بگذار جهان به جان هم بیفتد
بگذار شورشی‌ها را اعدام کنند
خداحافظ فیدل
خداحافظ السالوادور
خداحافظ مردم ستمدیده‌ی آمریکای جنوبی
سلام پاریس زیبای من
سلام معشوقه‌های سارتر
سلام بوسه‌های فرانسوی
و چه‌گوارا بود بوسه‌ای
که از طرف تو پرداخت شود
و حیثیت سخنان بزرگم را به باد دهد
و نام بزرگم

من نویسنده‌ای درمانده
در شهری مرزی
در آپارتمانی کوچک و
نام‌خانوادگی‌ام با اولین حرف الفبا آغاز می‌شود
سیگاری می‌کشم که دوستش ندارم
و به زنانی فکر می‌کنم که دوستم ندارند

آن‌وقت
چگونه بگویم دوستت دارم
و چگونه باور کنی؟

کاوه اکبری