شعرها

صوت ها

ویدئوها

کتاب ها

هم‌گویی با فرناندو پسوا‌(‌2‌)

1
دارد شوخی می‌کند 
می‌گویید  نه 
                  از خودش بپرسید: 
بسیارند کسانی که  رؤیایی  هم‌سان دارند 
                   که نمی‌تواند از آن همه‌شان  باشد 
یکی‌شان پیشنهاد کرد که یه جا بشینیم و کارو یه‌سره کنیم    
 باغی، باغچه‌ای،  دری دشتی
رؤیا رو  می‌گذاریم زیر سایه‌ی یك درخت 
- خب  از پیش میشه  رفت و  این درخت رو  نشون كرد 
خب این‌جوری آسوده‌تر می‌شه   به كارا رسید
- خب كی می‌دونه كه كیا  یه رؤیا دارن‌‌؟
 خب یكی‌یكی:
                               آلوارو:
                                                  - ‌کسانی را دیده‌ام 
                                                       کسانی را  نه
                                                     و هیچ‌یک را نمی شناسم 
 ریکاردو: 
-  در ما بسیاری زندگی می‌کنند 
 آلبرتو‌: 
- بی آن که چیزی بخوانم یا به چیزی بیندیشم 
فرناندو: 
-گوش می‌دهم بی‌آن‌که بنگرم

2
رؤیا ی زیر سایه‌ی ِ درخت           خسبید در خواب درخت و سبز شد 
آلوارو          از میان ِ آن‌همه   رؤیایی كوچك در پوششِ نامی ساده را شناخت
ریكاردو          كوشید بسیار     درهم ِ خواب ِ درخت شد 
آلبرتو          ساده زیست و بی‌رؤیا ماند 
فرناندو          فراگوش    
                  نام ِ بزرگ رؤیا را  بر زبان آورد و
                  رؤیا زمینی شد و
                  درخت از خواب برخاست و
                  باغ و باغچه و در‌و‌دشت  با‌هم شیهه كشیدند‌.

آلوارو  دو كامپوس‌/ ریكاردو  ریس‌/ آلبرتو  كایرو سه نام دیگرشاعرانه‌ی  فرناندو پسوا  شاعر بزرگ پرتقالی                                                                                                            نگاه كنید به:  دكان سیگار فروشی / مجموعه شعرهای فرناندوپسوآ / با برگردان درخشان  حمید فرازنده / نقش خورشید

مسعود فرح

تک نگاری

شعرها

برهنه ات به خانه می آید

برهنه ات به خانه می آید

فهیمه جهان آبادی

شاید زمان آن چای کم‌رنگی است 

شاید زمان آن چای کم‌رنگی است 

الهام جهانبازی گوجانی

به آغوشت کشیدم تا بفهمی صبر یعنی چه

به آغوشت کشیدم تا بفهمی صبر یعنی چه

محسن حسینی

پنجره

پنجره

فروغ فرخزاد