شعرها

صوت ها

ویدئوها

کتاب ها

و آن‌گاه، ما شاعران...

روی کاغذها برای شما
ما
زیر کاغذها شعر می‌نویسیم!
و در عمق تاریک تن‌هایتان
به کودکی غذا می‌دهیم
که سال‌ها قبل سر بریده‌اید

قرص‌هامان را می‌جویم
آب را می‌جویم
آن‌قدر که رودخانه‌ها خون شوند
و درّه‌ها از جا برخیزند

قطره‌ قطره‌های بارانیم!
خاک را کنار می‌زنیم
بی‌آن‌که خاک را کنار زده باشیم!

و دیده‌ایم
بارها دیده‌ایم
که پنجشنبه‌ها
گورهایی بر گورهایی دیگر می‌گریند

تو گورترینِ گورها بودی!
    دورترینِ دورها
و می‌خواهند یادت را پنهان کنیم
چگونه پنهانت کنم
             پشتِ این دنده‌ها
                           دندان‌ها
                             دیوارها
  که هر فریاد
            فرارِ یادِ توست!

*
موجیم!
که با مرزهاتان بازی می‌کنیم
می‌‌آییم درون مرگ 
باز می‌گردیم

بادیم!
و آن‌قدر بر پرچم سفید صلح می‌وزیم
که برف‌ها کنار روند
و جنازه‌ها بیرون بیایند

روی کاغذها برای شما
ما زیر کاغذها می‌نویسیم:
                                  شعری که گوش نشنود
                                              از گوشت رد خواهد شد!

گروس عبدالملکیان

تک نگاری

آشناترین شکل شعر

آشناترین شکل شعر

علی مسعودی نیا

نیم قرن خاص بودن

نیم قرن خاص بودن

سیامک بهرام پرور

شعرها

ه گوشم آه و فغان می‌رسد خدا را شکر

ه گوشم آه و فغان می‌رسد خدا را شکر

بهزاد گرانمایه

از تو نه

از تو نه

محمود معتقدی

در جهانی دیگر

در جهانی دیگر

مهستی حسینی

هرجا می‌روم 

هرجا می‌روم 

وجیهه نوزادی