کتاب ها

Books

اشعار

poetry

صوت ها

audios

ویدئوها

videos

بیوگرافی

متولد 1321، کنگان (ساکن کرج). مجموعه‌های منتشر شده: «نم‌نم بارانم»، «عقل عذابم می‌دهد»، «پیکاسو در آب‌های خلیج فارس» و... 

این طنین

اغوا‌شده‌ی کرگدنی هستم در تن و
تن می‌گذرد از من
با زق‌زق سنگستانی در زانو!
می‌رفتم و پنهان از تردد اشباح غضبناک
و سراب متصور
استسقا آورد
به یاد بیاور معدنچیان را درتاریکی‌های 
عطش افروز
آوردم و 
له‌له می‌زد زبان سگی که در لب‌هایم
ولگردی می‌کرد
- «‌دائم الخمر بوسه‌های توام!»
او گفت !

به کارافتادند سلاح‌های آدم گداز به زرادخانه‌ها
و استخوان‌های سوخته درآغوش گرفتند
یکدیگر‌های در آتش گداخته را
پس گوش‌های خود گوش‌هایی دارند اینان اینان
تو فقط گوش کن
به طنین رعد مسلط و
از یک دهان مسلط 
وبه یک معنا!
سرکوب شدیم یکجا درهمه جا
جا به جا‌!
ابطال پذیر نیست سرهایی که تکثیر می‌شوند
درهمه‌جا
جا‌به‌جا

می‌پوشاند سر و صورتش را
با جورایی سیاه که تازه خریده
برج دیده‌بانی هم دارد
افزون بر دوچشم و
با صورتی که دارد و  ده البته!

علی باباچاهی