کتاب ها

Books

اشعار

poetry

صوت ها

audios

ویدئوها

videos

بیوگرافی

آیدا دانشمندی شاعر متولد ۱۳۶۵، اهل تبریز است.

مجموعه منتشرشده: «عاشقانه های آیدا»

قدیمی‌ها به عاشق‌پیشه، خاطرخواه می‌گویند


قدیمی‌ها به عاشق‌پیشه، خاطرخواه می‌گویند
به سیمین‌ساقِ مشکی‌چشمِ دلبر، ماه می‌گویند
چه فرقی می‌کند کشورگشایی یا که فتحِ دل؟
به امثال تو در تاریخ، نادرشاه می‌گویند
به سختی می‌کِشم،
باری؟ نه! 
سیگاری؟ نه!
دردی، نه!
گمانم آنچه یک زن می‌کِشد را آه می‌گویند
نگاهم کن بفهمم دوستم داری، همین کافی‌ست
به زن، تنها فقط یک جمله‌ی کوتاه می‌گویند‌
بیا چاقوت را بر گردنم بگذار ابراهیم!
به از گردن به پایین‌، گاه قربانگاه می‌گویند
زدی تیری به قلبم، انقلابی سرخ رو کردی
پس از آن، قلب من را کوی دانشگاه می‌گویند
فقط من با کمال میل گفتم دوستت دارم
تمام دوست‌ داران ِ تو با اکراه می‌گویند
به نام توست حُسن مطلع هر شعر من، ای عشق!
همیشه اول هر کار، بسم‌‌الله می‌گویند

آیدا دانشمندی