کتاب ها

Books

اشعار

poetry

صوت ها

audios

ویدئوها

videos

بیوگرافی

متولد 1352، خرم آباد، ساکن اراک.
مجموعه‌های منتشر شده: «دیگر به ماه اعتقادی ندارم»، «مآت» و...

دل بشویم و دست 

دل بشویم و دست 
و گردن برافرازم  به زوزه در ارتفاع 
درشب سیاه سیاه 
در فیض منسوخ ماه 
و درازسالیِ آه...
گرگ‌ها چگونه مادرانی هستند؟ 
و زوزه فصل چندم خداست؟
ای که از ما کلمات مبدلی ساختی 
در وخامت زبان 
کلمات گیج پرمخاطره  در بزرگراه.
 
ما پر از نام گمشدگان بودیم
پرسان‌پرسان  رسیدیم  به زندان‌ها، به بیمارستان‌ها، به گورستان
 
و با دست‌های خالی‌تر
برگشتیم 
روی پل عابر پیاده زوزه شدیم
و  نام کشتگان جوان 
نطفه‌های پاکی شدند 
در زهدان  بی‌منازع  خیزاب...
 

زهرا حیدری