...
از نخلستان که عبور کردی
دخترانِ تشباد به استقبالت میآیند
با زنبیلهایی پر از لبخند خورشید
و خندههای دزدانه
البته که مهمان حبیب خداست
اما جاشوها
هر غروب
با گرگورهای خالی
و دلهایی پر از امید
از دریا باز میگردند
سفرههایشان پر از شرجیست
خلیج از صید شاید
اما از ترانه خالی نمیشود
و بندر شبانه با کل و شپ در کوچههای جفره میرقصد.
پینوشت:
تشباد: باد گرمی که در فصول گرم سال در جنوب میوزد
جفره محلهای است در بندر بوشهر، در مجاورت دریا که شغل اکثر ساکنین آن از دیرباز دریانوردی و صیادی بوده است.