شعرها

صوت ها

ویدئوها

کتاب ها

آمار

آتش بس است و باد
بر جنون می‌وزد
آتش بس است و این
بخشی از یک قرارداد رسمی‌ست
معلق میان اخبار
موقت میان پرچم‌ها و آمار
آواره‌ها
کشته‌شده‌ها
 زخمی‌ها

می‌شد نامتان را 
با نام شاعرانتان به‌ یاد بیاورند
با زیبایی مردان و زنانتان
های وادی‌های جهنمی!
ویرانه‌های زیبا!
می‌شد نامتان را
با قلعه‌ها 
صخره‌ها و نهرها
با دشت‌ها و تنگه‌ها
با تنِ گرم ماسه‌سنگ‌هایتان به یاد بیاورند
آمار
 از اخبار سرریز می‌کند
به خشکی نرسیده‌ها
گمشده‌ها
 غرق‌شده‌ها
در قایق‌های کوچک قاچاق
می‌شد نامتان را 
با جزیره‌های مرجانی و
تلألؤ خورشید میان دریاهای ژرفتان به یاد بیاورند
با تاکستان‌های رسیده و مستی‌های بی‌پایان
با قله‌های بلند و قدیمی‌ترین زیستگاه‌های انسان
های وادی‌های جهنمی! 
جای باختنِ جان‌های بسیار!
تلفاتِ از قحطی!
ارقامِ دم‌دستی!
اخبارِ معلق میان آوارها!
ویرانه‌های زیبا!
می‌شد نامتان را 
با ستون‌های مرمر و مروارید
با عشق‌بازیِ رنگ و نور بر تاریختان به یاد بیاورند

آتش بس است
بچه‌ها
از پستان مادران مرده می‌نوشند و مرگ
خواب‌هایشان را می‌مکد
باد بر جنون می‌وزد
دهانِ بازِ زمین را ببند!
 

روجا چمنکار

شعرها

حقیقت دارد

حقیقت دارد

حامد رحمتی

به دور جای دوشیزه‌ی روشنی

به دور جای دوشیزه‌ی روشنی

محمود جعفری دهقی

پنجره

پنجره

فروغ فرخزاد

 نه این کوچه‌ی پیچ در پیج

نه این کوچه‌ی پیچ در پیج

سیروس رومی