کتاب ها

Books

اشعار

poetry

صوت ها

audios

ویدئوها

videos

بیوگرافی

متولد 1351، قزوین.
مجموعه‌های منتشرشده: «حوالی مرزهای جهان»، «دوشنبه‌های شاعری»، «این سرزمین آمین ندارد» و ...

حالم بد است 

حالم بد است 
بیش از آن‌که بخواهم دستت را بگیرم 
بگذارم روی سرم
تا دریابی تبم
سرخ و سوزان پشت داده‌ام به دیوارهای سفید 
به آرامش مقنعه و روپوش پرستارها 
و پزشکانی که تزریق می‌کنند  
خون سردی را به شعاع دید

و ‌من‌هرچند ساعت یک‌بار
و ‌من هر ۸ ساعت یک قرص
و من هر ۱۲ ساعت یک قاشق 
و ‌من هر کار می‌کنم 
نمی‌توانم بالا نیاورم خودم را 
در این محیط

عقربه‌ها پایین نمی‌آورندم از فشار
نردبان‌ها بالا نمی‌برندم از ماه
پله‌ها متوقف نمی‌نمایندم از  مرض و مریض 
 چشم تا چشم کار می‌کند 
 رو به تزاید است  همه‌چیز
الا امید
الا اصواتی که فرا‌می‌خوانند 
صندلی‌ها را به نوبت پای میز 
به ترتیب  دفترچه و نسخه و  ویزیت
بی ا‌عتبار از بیمه و تسویه و ترخیص
به هق‌هق کودکان و زوزه‌ی آمبولانس‌هایی
 که با تصویر  سبقت می‌گیرند از ما 
در بلندی‌های  رسانه‌ای  رقه  و موصل‌،
 کوبانی و عفرین

حالم بد است این‌جا 
و‌ هر کجا که  جز دیوار
  هیچ‌کس تکیه‌گاهی نیست
 برای بیماری که 
در سالنی سراسر سفید 
 انتظار می‌کشد مرگش را به تعجیل ....

از پله‌ها پایین می‌آیم 
و نوبت می‌دهم به خودم  زنی را که
 در آغوش گرفته  کودکش را از تشویش

حالم بد است و هیچ‌چیز مرا بهبود نمی‌بخشد 
حتی تو 
که دستت را بر پیشانی‌ام گذاشته‌ای بی‌تردید...

سعید عاشقی