کتاب ها

Books

اشعار

poetry

صوت ها

audios

ویدئوها

videos

بیوگرافی

علی اخوان کرباسی شاعر متولد سال ١٣٥٦ شهر تهران است.

فردین

در انتهای کوچه
مردهای لاغری
تکیه داده‌اند به دیوارها
سروهای محکمی
در برابر آفتاب و باران 
که همه
کمرهای باریک‌شان
و گیسوان مجعدشان
لایق نوازش توست
و در انتهای کوچه باران می‌بارد
در انتهای کوچه چاپخانه است
در انتهای کوچه سینما‌ست.

شمشیر را از دخترک گرفت
گفت: «سایه‌ها و خون‌ها با من
غرق شدن با من
اژدها با من
اشقیا با من
حرام شدن افتخار شاعرها‌ست.»
تخته‌پاره را برداشت
چند‌بار 
عمیق  نفس‌ کشید
و در بیابان دریا
غرق مردم شد.
 

علی اخوان کرباسی