کتاب ها

Books

اشعار

poetry

صوت ها

audios

ویدئوها

videos

بیوگرافی

بهنام مومنی شاعر و متولد ١٣٧٠ در زرین شهر اصفهان است. او تحصل کرده  مهندسی کامپیوتر- نرم‌افزار از دانشگاه خلیج‌فارس و ساکن بوشهراست. بهنام مومنی لندان در گفت وگویی به کارنامه شعری اش به مقام دوم جایزه شعر خبرنگاران در بخش شاعران بدون کتاب در سال ۱۳۹۵، مقام اول جایزه ملی شعر زاگرس، یاسوج، ۱۳۹۶، مقام دوم جایزه کتاب سال غزل در بخش شاعران بدون کتاب، ۱۳۹۷ و مقام اول جایزه شعر جنوب کشور جایزه جم  اشاره کرده است.

وهم یا واقعیت:

شب است
روبه‌روی دریا نشسته‌ایم
آن دورها
نورها
چشمک می‌زنند
انگار کارگران در حال جوش‌زدن آسمان به دریایند
ــ رهایش کن، وهم است

همه به ما نگاه می‌کنند
بی آن‌که کسی به ما نگاه کند
همه ما را به هم نشان می‌دهند
بی آن‌که کسی ما را به کسی نشان دهد
ــ رهایش کن، وهم است

در کسری از ثانیه
با کودکی چشم‌درچشم می‌شوم
بی‌آن‌که حرفی بزند
می‌شنوم که می‌گوید: «کجای این دریا زیباست، ها؟ کجایش؟ مگر نمی‌بینید یک نفر در آب دارد می‌سپارد جان؟»
سرم می‌لرزد و چشم‌هایم بازتر می‌شود
و به کودکی که نبوده، نگاه می‌کنم
او زندگی را بهتر فهمیده یا ما؟
انگشتم را به‌سمت چند نفری می‌گیرم
که پشت دیوارها پنهان شده‌اند و به هم شلیک می‌کنند
هم‌دیگر را می‌کُشند
خون‌شان بر زمین جاری می‌شود
می‌آید
می‌آید
می‌آید تا زیر پای ما (انگار خون جاری‌شده در صد سال تنهاییِ مارکز
که کوچه‌ها را طی می‌کند تا به خانه‌ی مادری برسد)
چرا هیچ‌کس نمی‌بیندشان؟
چرا هیچ‌کس کاری نمی‌کند؟
ــ وهم است، رهایش کن

حالا که دیگری می‌گوید همهٔ این‌ها وهم است
بگذارید این را هم بگویم:
همین حالا خودم را دیدم که در ساحل قدم می‌زند.
 

بهنام مؤمنی