کتاب ها

Books

اشعار

poetry

صوت ها

audios

ویدئوها

videos

بیوگرافی

متولد 1336، رامهرمز.
مجموعه‌های منتشر‌شده: «استعاره‌های بی‌گناه»،
«جمهوری از لب‌های تو آغاز شد»

خوزستان

جنازه‌ی سیب 
دراز‌به‌دراز
افتاده کف باغ
در گریه‌های ما
کودکی جان می‌دهد
مردی دست خالی 
پنهان می‌کند
به زنی تجاوز می‌شود
در گریه‌های ما
قلاب در دهان ماهی
با چشمان باز
و سایه‌های ملال
جوانی گمشده را می‌جویند
در پیران بیست‌ساله‌ی روزهای مقدس
و خورشید هر روز
پرتوافشان و بی‌خیال
این‌همه را می‌بیند
ما در اشک مغروق
در آشوب‌های خیابانی
در عکس‌های سیاه‌و‌سفید
پناه می‌بریم
به آغوش پریشانی
از پدران نادان
که قطار فشنگ بر کمر
لبخند می‌زنند
به تفنگ‌های پوسیده‌ی سرپُر
مدفون در گورهای قدیمی
زیر درخت سیب
 

عباس عبادی