شعرها

صوت ها

ویدئوها

کتاب ها

فَروَرگانِ چشمِ تو 

فَروَرگانِ چشمِ تو 
‌.       لَب‌ْچکانِ فواره‌ی اَلوان ،
      دِل‌پَره‌های خون
          انگورک ِ کبودِ گریان، 
             آشیلِ گام‌های مانده‌ست.
پنجه‌های پوشیده در جامه‌ی شب را 
               فروبگذار،
        تا اعصابِ خَدَر
          هُدایِ  هِرّه شود 
          به بام‌های بلند.
قدم تا قدم 
بی شانه
       تأتی*‌ ، بی‌رُعبِ افتادن
          تا مرگ
         در عزلتِ مَدّ
منظرِ باشکوهِ خطر شود 
                 برایِ قلبِ پرنده.
        ای رُفته ! 
         ای تدارکِ فروپاشی! 
     آتش از غائله‌ی سوختن
                             برقصان
                    آن‌جا که سبابه‌ات 
           نوازش ِ بُته‌های ابریشم 
              بر چارشنبه‌ی ترمه* می‌شود.      
             در بهارستانِ کثیرالاُوتار *
سرخی از آتش برگیر...
       تا خزان را باز 
          سرَوآوارِ  بیدار کنیم.

پ.ن: فرورگان جزیره‌ای غیرمسکونی در خلیج‌فارس.
خَدَر: سست گردیدن پا و خواب‌رفتن آن.  خَدَر شب تاریک هم معنی دارد.
 تأتی: به فرجام رساندن کار مقصود ترمه‌ای که سنتور را بر آن می‌نشانند.
 کثیرالاُوتار: نامی که محمدتقی‌مسعودیه ۱۳۰۶-1377 (اتنوموزیکولوژیست)  بر سنتور می‌گذارد.

نازنین آیگانی

تک نگاری

احضار روح زبان در قامت کلمه

احضار روح زبان در قامت کلمه

محمدرضا عبادی صوفلو

قربانی نبوغ

قربانی نبوغ

رضا حیرانی

شعرها

اضافه نشدی از به مقدار هیچ عدد

اضافه نشدی از به مقدار هیچ عدد

مظاهر شهامت

اگر  چاقو در پهلویم فرو کنند

اگر  چاقو در پهلویم فرو کنند

علی اکبر جعفرزاده

 همیشه عیدها روشن بودی

 همیشه عیدها روشن بودی

سوری احمدلو

دو شعر ازفریبا الله وردی

دو شعر ازفریبا الله وردی

فریبا اله وردی زاده