کتاب ها

Books

اشعار

poetry

صوت ها

audios

ویدئوها

videos

بیوگرافی

متولد ۱۳۴۷، پارسیان.

خَشِن یک دَم اَشِم بهده، تِفاکی ما اَمِهمُونی

خَشِن یک دَم اَشِم بهده، تِفاکی ما اَمِهمُونی
به همراه گل نازُ رَفیکِ جُون و جُون جُونی
اَساخاتی دُسی بِبرِم و تار و گیزی و تُولک 
دگر بِبرِم همه با خُت گِلِ گِلدُو، حَصی نُونی
هَدِ بِرزَه اَگه شَسِّم، خَشِن با هم خُورِم پُرگو
وَ نُـونِ نازُکی اَمرَی کمی مَهیــاوَه‌ی خُونی
خَشِن وَختِ بَروُ با بُوت، هَدِ بَسُّو تماشایی
کُلَه چِیروُ کُنِم بَر سر، دمی تِ روزِ بارونی
خَشِن رَنگینَک و حُشکو تِ مُشتاو سایه‌ی دیوار
خُورِش دُمبازِ گَچخاو و دگر خُرمای شاهُونی
خَشِن یَک دَم بِگِردِش تُو اَچَهناو و جمال آباد
گَهی تِ دَروَه‌یِ پاراو، دمی دیگه گُرازدونی
گُل کاردو چِه خَش رَنگِن تِ صَحراو و گُلِستونُش 
هَدِ رَسَّه کُنِش دَسَّه گُل کاردو زَمِستونی
خَشِن تِ شُومِ تاوِستُو تماشایی کُنِش چارُو
شُوِ مَهتاو خَشُت بازی دُت و پُس توی  بَلدونی
خَشِن یادی کُنِم اُن دَم که مردم تیر اَگِل شُوکِه
فَنَر بَر تیر هَلِنگا وُ همه جا هُد چراغونی

سیدمحمد آواز