کتاب ها

Books

اشعار

poetry

صوت ها

audios

ویدئوها

videos

بیوگرافی

متولد 1325، بوشهر.
مجموعه‌ی منتشر شده: «جاده تا آن‌جا که ایستاده‌ای می‌آید»

 

با دست چپ گردن خروس بسوزد، خانه‌ی شاعران جهان خط‌خطی‌ست

خانه‌ی شاعران جهان 

             بسوزد اگر

بی تو

           بخواهند

              سیگارشان  را

از این دست

       به آن دست

طوری که 

      پشت برگه گوش 

جایی برای پنهان کردن قلم

بهتر  از

          سر قلیانی که

                          قورقور کند 

ققنوس جوانی

         از خاکسترش 

                    ظاهر می‌شود و

بی تو

         نمی‌گذارد

        کسی که دفترچه‌ی جیبش را

   با دستِ چپ خط‌خطی کرده

گردن خروس را  که

          با دست بعدیش 

                   می‌تراشد

یا سرو  را

               ندیده

یا صنوبر  را 

            نمی‌شناسد...

ابوالقاسم ایرانی