کتاب ها

Books

اشعار

poetry

صوت ها

audios

ویدئوها

videos

بیوگرافی

متولد ۱۳۳۴، کرمانشاه.
مجموعه‌های منتشرشده:
«سیبی از باغ زمستان»، «آیینه‌ها و دروغ»

آن‌جا که بادِ تفرقه، سرکوب می‌شود

آن‌جا که بادِ تفرقه، سرکوب می‌شود
زخمِ تو هم قناری من! خوب می‌شود
یک روز می‌رسد که قفس ساز با قفس
در کوچه باغِ یخ‌زده، مصلوب می‌شود
چتری پناهِ سارِ سراسیمه چون زند؟
وقتی که قلبِ کاجِ خدا چوب می‌شود...
ای سروِ سرفراز! شدی سرنگون شبی
پلکِ سحر برای تو، مرطوب می شود
درگوشِ من، ترنمِ گیسوی خیسِ تو
زیباتر از ترانه‌ی دانوب می‌شود
خنجر زدن به تیره شب ـ از پشتِ‌سر زدن ـ 
مردی کسی نگفته که محسوب می‌شود
تا بود و هست، قدرِ گُل از خار کم‌ترست
دارد رقیب، پیش تو محبوب می‌شود
دیدی هجومِ دشنه به سمتِ «غروب» را؟!
اما گُمان مدار که مغلوب می‌شود

جعفر درویشان